Reisverslag 2 Van Dresden naar Praag

16 april 2018 - Praag, Tsjechië

De laatste dag in Dresden ( vrijdag 13 april)

In de Saxton Schweiz is het goed wandelen; wij rijden een kilometer of 30 en belanden in Zwitserse bergen van Duitsland. De zon schijnt ( nog) en we lopen in Königstein omhoog naar een  oude vesting. Zo af en toe regent het een beetje, maar dan duiken we een museumpje in. Als  we weer beneden zijn, regent het flink en dat houdt niet op ! In de stromende regen rijden we naar huis en besluiten om in het campingrestaurant te eten. We gaan vroeg naar bed zodat we morgen bijtijds kunnen vertrekken naar Praag.

De afstand Dresden- Praag is maar 125 kilometer!  Gelukkig hebben we de tent droog kunnen inpakken en dankzij Google maps belanden we op een eenvoudige camping met een prachtig uitzicht op de Moldau. Het is prachtig weer en na een lichte lunch stappen we op de fiets en rijden naar het centrum. Helaas  Praag is geen fietsstad! Slechte fietspaden en veel opengebroken wegen. In de centrum is het stervensdruk: vrijgezellenfeestjes en veel toeristen die erg veel hebben gedronken. Hmmm…… niet echt mijn vakantiestad. De volgende morgen (zondag 15 april) gaan we met de tram naar de stad. Het ziet er nu veel beter uit: minder toeristen en een liefelijke sfeer; waterfietsen en kleine bootjes op de Moldau, muziek op de burcht en een  heerlijke voorjaarszon.  Na terugkomst op de camping lost Dirk een gedeelte van zijn computerproblemen op en begin ik aan mijn eerste boek (Selma van Carolijn Visser). ’s Avonds vinden we, nadat we drie kilometer omhoog zijn geflopen (een combi van fietsen en lopen) een eenvoudig restaurant waar de neringdoende ons verrast met een eenvoudige maar onverwacht smakelijke maaltijd. We sjezen met 30 km per uur weer naar beneden en maken ons op voor de volgende etappe: Wenen.

Groeten, ook van Dirk

Hier begint het te zomeren. Veel plezier in Wenen
    Groetjes
  2. Rodinde, Eelco, Evie en Jonas:
    17 april 2018
    "ik floop (wij flopen) af, ben af- geflopen"
    gevonden in een oude versie van de dikke van dale! :)
    genieten daar, doen wij ook!
  3. Hanneke:
    17 april 2018
    Hier flopen we ook....best leuk!!!!
    Wij worden hier al in de koningsdagsfeer gebracht met allerhande oranje meuk.
  4. A&M:
    17 april 2018
    lies is al een paar keer geweest Prachtige stad Praag. De planten en bomen lopen heel snel uit. Natuur loopt 4weken achterstand snel in. Onze tel doet het niet. M
  5. Karin:
    17 april 2018
    😱vergeten er bij te zeggen: op zaterdag is Praag een ramp! Veel te druk..... maar dat hebben jullie al ervaren😃
    Veel plezier & groetjes Karin
  6. Elze:
    18 april 2018
    We zijn jullie niet tegen gekomen zondag in Praag..Fijne reis verder
  7. Ingrid en Edward:
    18 april 2018
    Leuk hoor! Mijn moeder en ik hebben laatst ook gefietst in Praag maar dat is inderdaad geen fietsstad, wel een prachtige stad he! Veel plezier. groetjes, Ingrid
  8. Lies de Bloois:
    20 april 2018
    Leuk Praag. Als er van houdt, vind ik de dierentuin ook een aanrader. Op de hellingen langs Praag ook een prachtig uitzicht over de stad. Gaan jullie nog naar Lidice of Theresiastadt? Impact tweedewereldoorlog is groot geweest. Om te lezen zou ik Hhhh aanraden van Laurent Binet. Tsjechen zijn leuk en aardig zeker tegen Nederlanders. De metro is ook best efficient om afstanden te overbruggen en sommige zijn ook mooi en koel!